וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת הסמארטפונים עם המצלמות הטובות ביותר בעולם

12.6.2019 / 6:25

שלכם ברשימה? אתר DxOmark, הסמכות המוכרת ביותר לתחום הצילום בסמארטפון, מעדכנת את דירוג המצלמות באתר שלה וכעת, לאחר תקופת השקות ארוכה, הכתירה מחדש את המכשירים המובילים. ברשימה ניתן למצוא את וואווי, סמסונג, אפל ועוד

צילום סלפי גרנד קניון. Shutterstock, ShutterStock
אתר DXOMark עדכן את רשימת המכשירים עם המצלמות הטובות ביותר./ShutterStock, Shutterstock

תקופת ההשקות של 2019 החלה ומכשירי הדגל החדשים של החברות הגדולות החלו להופיע בקצב מהיר מתמיד. בין אם זה סמסונג, וואווי, נוקיה או LG, בחודשים האחרונים התקיימו אינספור השקות של מכשירים חדשים ועוצמתיים. כמו בכל תקופת השקות, ולמעשה משחר המצאת הסמארטפונים, כל החברות מתחרות על אחת מהתכונות החשובות ביותר: המצלמה, ולאחרונה בייחוד, מצלמת הסלפי. מדי שנה, המצלמות בסמארטפונים מציגות שיפורים ניכרים והשנה ראינו גם סמארטפון ראשון שמגיע לישראל וכולל שני חיישני צילום קדמיים. מעבדת DxOmark, הסמכות המוכרת ביותר לתחום הצילום בסמארטפון, מעדכנת את דירוג המצלמות באתר שלה וכעת, לאחר תקופת השקות ארוכה, הכתירה מחדש את המכשירים המובילים. בדיקות המעבדה מקיפות למדי וכל מכשיר דגל זוכה למבחני ביצועים היקפיים הכוללים בדיקה של העדשה, חיישן הצילום, שליטה על המצלמה ועיבוד התמונה.

הבחינות מנתחות את התמונות שהסמארטפון מפיק וכן צילומי וידאו. בין הקריטריונים בבדיקה: חשיפה וניגודיות, לרבות טווח צבעים דינמי, יכולת החשיפה החוזרת וניגודיות, צבע והרוויה, גוון, איזון הלבן, טקסטורה ורעש, מיקוד אוטומטי לרבות מהירות המיקוד, עיוות של התמונה, סטיות כרומטיות, הבהקה, צילום באמצעות פלאש, צילום על ידי זום, אפקט בוקה ועוד. אם כל המושגים הללו נשמעים לכם מוזר ולא אומרים לכם הרבה, זה בסדר. המרכיבים האלו, בסופו של דבר, אחראים על טיב ואיכות התמונה שלנו ומה שבאמת חשוב בבדיקות הללו, זהו הניקוד הסופי. אלו עשרת הסמארטפונים עם המצלמות הטובות ביותר. חשוב לציין שהניקוד מתבסס על מגוון רחב של קריטריונים טכניים, והתוצאה היומיות הסופית עשויה להיות טובה יותר במכשירים אחרים, ללא קשר למיקומם ברשימה.

עוד בנושא:

שלכם ברשימה? עשרת הסמארטפונים הכי מהירים כיום בעולם
בלי לקרוע את הכיס: חמישה סמארטפונים שווים עד 1,500 שקלים
שלכם ברשימה? אפל מעדכנת את רשימת האייפונים והאייפדים שלא יזכו לגרסה החדשה

במקום הראשון: וואווי P30 פרו

אם קראתם את הדיווחים בחודש האחרון, אתם בטח יודעים שוואווי לא בתקופת הזוהר שלה. בעקבות החרמת החברה על ידי הממשל האמריקני, מכשירי הדגל וכן כל שאר הדגמים של החברה צפוים לאבד גישה לעדכונים עתידיים עבור מערכת ההפעלה ואף תמיכה בחנות האפליקציות. עם זאת, זה לא מונע מהם להיות מכשירים מצוינים ובמיוחד ה-P30 פרו החדש שהושק לא מזמן. הוא כולל את מערך הצילום המתקדם ביותר אי פעם בסמארטפון עם ארבעה חיישנים: מצלמה ראשית של 40 מגה פיקסל, מצלמה נוספת של 20 מגה פיקסל עם עדשה רחבה וחיישן שלישי של 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של F/3.4 הנחשב לגבוהה ומאוד לא איכותי. אך אותה מצלמה מאפשרת צילום של זום אופטי פי חמישה. החיישן הרביעי הוא לא באמת חיישן צילום, אולם בוואווי מתעקשים שכן. החיישן משמש למדידה של מרחק והעומק בין האובייקט לסמארטפון. הניקוד עומד על 112 עבור מערך הצילום האחורי בעוד שמערך הצילום הקדמי זכה ל-89 נקודות בלבד.

וואווי המשיכה לקטוף גם את המקום השלישי עם ההונור 20 פרו, את המקום החמישי עם המייט 20 פרו ואת המקום השישי עם מכשיר הדגל הקודם, ה-P20 פרו.

וואווי P30 Huawei. מייקי לוי, מערכת וואלה!
הוואווי P30 פרו/מערכת וואלה!, מייקי לוי

במקום השני: גלקסי S10 פלוס

גם עבור סמסונג זו אינה שנה קלה, שכן השקת המכשיר המתקפל שהחברה כה התהדרה בו נחלה כישלון. עשרות עיתונאים ברחבי העולם דיווחו כי המכשיר רצוף בתקלות והמסך לא מוכיח את עצמו עמיד אל מול הקיפול של המכשיר. ולמרות זאת, מכשירי הדגל האחרים, הגלקסי S10 וה-S10 פלוס בפרט, זוכים להצלחה לא קטנה. מערך הצילום השתדרג לעומת הגלקסי S9 וכעת גם זהה בדגמי ה-S10 וה-S10 Plus. מדובר במערך צילום משולש הכולל שלושה חיישנים - הראשון של 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F/1.5, החיישן השני של 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F/2.2 והשלישי של 12 מגה פיקסל לזום אופטי עם מפתח צמצם של F/2.4. הגלקסי S10 פלוס קיבל 109 נקודות ואילו דגם ה-5G שהושק לאחרונה קיבל 111 נקודות וזאת על אף שהם חולקים את אותו מערך הצילום. המצלמה הקדמית זכתה ל-97 נקודות.

עוד באותו נושא

האנדרואיד הטוב ביותר שניתן למצוא כיום: בדקנו את ה-Galaxy S10 החדש של סמסונג

לכתבה המלאה
סמסונג גלקסי S10, גלקסי S10 פלוס וגלקסי S10e. עמית לגו, סן פרנסיסקו, מערכת וואלה!
סדרת הגלקסי S10/מערכת וואלה!, עמית לגו, סן פרנסיסקו

במקום הרביעי: וואןפלוס 7 פרו

וואןפלוס מוכיחה פעם אחר פעם שגם מכשיר דגל עם הביצועים הטובים ביותר לא חייב להגיע עם תג מחיר גבוה. מדובר ביצרנית סינית שהתקעשה פעם אחר פעם לא להעלות את המחירים בצורה משמעותית עבור מכשירי הדגל שלה, והיא כנראה בין היחידות לעשות זאת. הוואןפלוס 7 פרו הוא גם אחד המכשירים היפים והמתקדמים ביותר בשוק, עם מצלמה קדמית החבויה בגוף המכשיר וקופצת החוצה עם מנוע בעת הפעלתה. הדבר מאפשר למסך להתפרס על פני כל גוף המכשיר ולהיות בין היפים והאיכותיים ביותר בשוק כרגע. מערך הצילום של ה-7 פרו ראה גם שיפור משמעותי מהדגם שלפניו עם שלושה חיישנים חדשים: האחד מגיע עם 48 מגה פיקסל, השני של 16 מגה פיקסל ועדשה רחבה ואילו החיישן השלישי מציע זום אופטי של פי שלושה, בדומה לוואווי P30. הוואןפלוס 7 פרו קיבל 111 נקודות עבור המצלמה האחורית ו-86 נקודות בלבד על המצלמה הקדמית.

OnePlus 7 back. יח"צ,
הוואןפלוס 7 פרו/יח"צ

במקום השמיני: שיאומי Mi 9

שיאומי היא עוד דוגמה קלאסית לחברה המסרבת להעלות את מחירי מכשירי הדגל שלה באופן משמעותי והיא למעשה זו שהחלה בארץ את מהפכת הורדת המחירים. ה-Mi 9 מציע חומרה נהדרת וביצועים מעולם ביחס לתג המחיר שלו, ובכך הופך את עצמו למתמודד חזק מאוד בשוק הסמארטפונים. ובעוד שבעבר מערכי הצילום של החברה נחשבו לבינוניים ותו לא, מדי שנה החברה נוהגת לשפר את המגרעות ולשמר את הדברים הטובים. כך הצליחה לנעול את מקומה במקום השמיני והמכובד עם ה-Mi 9, מעל לאייפון Xs. החברה שילבה לראשונה מערך צילום משולש הכולל חיישן ראשי של 48 מגה פיקסל עם עדשה רחבה ומפתח צמצם F/1.8, חיישן נוסף של 16 מגה פיקסל עם עדשה רחבה עוד יותר וחיישן אחרון של 12 מגה פיקסל המשמש עבור הזום אופטי. עבור מערך הצילום האחורי קיבל המכשיר 107 נקודות.

שיאומי Mi 9. מייקי לוי, מערכת וואלה!
השיאומי Mi 9/מערכת וואלה!, מייקי לוי

במקום התשיעי: האייפון Xs Max

באופן מאוד מפתיע, המקום התשיעי הולך למכשיר הדגל של אפל, האייפון Xs Max. קשה להאמין שמצלמת הסמארטפון הפופולארית בעולם מגיעה רק למקום התשיעי, ובכל זאת, לאחר בדיקות מקיפות, היא זוכה לניקוד של 105 בלבד כשהמצלמה הקדמית זוכה ל-82 נקודות בלבד. עם זאת, בחודש ספטמבר הקרוב אפל תחשוף את האייפון החדש ככל הנראה, והוא יכלול מערך צילום מתקדם יותר מאי פעם. לעת עתה, האייפון המתקדם ביותר, ה-Xs Max, כולל מערך צילום כפול בעל שני חיישני 12 מגה פיקסל, כשאחד מהם הוא עבור זום אופטי של פי 2.

לסיכום, עשרת הסמארטפונים המובילים ברשימה הינם: במקום הראשון, הוואווי P30 פרו, במקום השני הגלקסי S10 פלוס בגרסת ה-5G, במקום השלישי הונור 20 פרו מבית וואווי, במקום הרביעי וואןפלוס 7 פרו, במקום החמישי הוואווי מייט 20 פרו, במקום השישי הוואווי P20 פרו, במקום השביעי הגלקסי S10 פלוס מבית סמסונג, במקום השמיני השיאומי Mi 9, במקום התשיעי האייפון Xs Max ובמקום האחרון ה-U12 פלוס מבית HTC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully